preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb preload-thumb

Gumátor

Na Vaší straně ve světě pneumatik.
 

Služby - klimatizace

Servis klimatizace
 
Dezinfekce klimatizace
 
Zjištění netěsností
 

Servis klimatizace

 
Z důvodu tradice a úspěchu v oboru servisu klimatizací (plnění a dezinfekce) jsme vybaveni moderním strojem od společnosti WÜRTH Coolius 1000. Jedná se o plně automatické servisní zařízení, které provádí veškeré funkce související s profesionální a výrobci doporučovanou údržbou klimatizací vozidel. Je kompaktní a zcela mobilní, tzn., že v případě potřeby (většinou u nákladních vozidel, stavebních strojů a zemědělské techniky) můžeme servis klimatizace zajistit přímo u zákazníka.
Jak poznat, že klimatizace ve Vašem automobilu potřebuje pozornost? Stačí sledovat chování při jejím provozu. Při zapnuté klimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 25°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace auta měla pohybovat okolo +5 až +10°C a kompresor by se při volnoběžných otáčkách u většiny vozů neměl vypínat. Stejně tak i jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru může naznačovat problém. Také by z Vaší klimatizace neměl být cítit žádný nepříjemný pach. Včasná návštěva u odborníka je v těchto případech na místě.
Servis klimatizace doporučujeme provést alespoň jednou za dva roky, i pokud se „zdá“ být vše v pořádku. Můžete tak předejít poruchám klimatizačního systému a tím i vysokým nákladům na opravu.
Provádíme servis klimatizace:
  • osobních vozidel
  • nákladních vozidel
  • zemědělské techniky
  • stavebních strojů
Servis klimatizace obsahuje:
  • kontrola tlaku chladiva a funkce kompresoru - Vstupní kontrola.
  • odsátí starého chladiva a jeho recyklace - Platíte jen přesné množství chybějícího chladiva.
  • odsátí zbytku oleje včetně nečistot - Olej, který po delší době neplní zcela správně svou funkci a obsahuje provozní nečistoty, musí pryč.
  • odstranění vlhkosti a nečistot vakuováním - Vlhkost a voda je v systému nežádoucí, jednak přispívá k oxidaci ocelových prvků, ale hlavně je nestlačitelná –trvale poškozuje kompresor.
  • naplnění nového oleje - Největší podíl oleje je sice usazen v jednotlivých částech klimatizace, avšak důležitý podíl oleje, který se váže na chladivo, je potřeba doplnit.
  • naplnění chladiva - Množství předepsané výrobcem je často uváděné na štítku pod kapotou, někdy v příručce vozidla, ale vždy v naší nejnovější databázi.
  • kontrola funkčnosti chlazení - Test bezkontaktním infrateploměrem.
Klimatizaci zapínejte pravidelně i v zimním období. Doporučujeme alespoň jednou za dva týdny na několik málo minut. Zapnutý kompresor totiž zajistí promazání všech těsnících prvků olejem, jenž je obsažen v chladivu, čímž předejdete únikům chladiva z klimatizačního okruhu.

Dezinfekce klimatizace ozonem

 
Častým problémem spojeným s provozem klimatizace bývá zápach, který lze čas od času cítit. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou klimatizací. Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla. Proto je velmi vhodné provádět tzv. dezinfekci klimatizace, která zničí bakterie, plísně a odstraní zápach. Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak nastálo zabránit, proto doporučujeme dezinfekci klimatizace provádět dvakrát ročně, vždy před a po sezóně používání klimatizace a to i v případě, že zápach necítíte. Problém růstu bakterií na výparnících je všeobecný a postihuje všechny používané klimatizační okruhy, nejen ty v automobilech. Zanedbáním této údržby se zbytečně vystavujete příčinám kašle, podráždění a pálení v krku, různým nemocem nebo únavě. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.
Dezinfekci klimatizace doporučujeme provést alespoň dvakrát za rok.
S dezinfekcí klimatizace nečekejte na zápach připomínající zatuchlinu. Nejvíce se klimatizace zanáší přes zimu, kdy se používá velmi málo a je tedy nutné na jaře před častějším používáním klimatizaci dezinfikovat. Další dezinfekci je nutné provést po skončení letní sezóny. Tedy ve chvíli kdy přestanete klimatizaci častěji používat. Není ale na škodu dezinfikovat klimatizaci každé čtyři měsíce, respektive třikrát ročně.
Co dokážeme s pomocí ozonu?
  • Ozon je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3000× rychlejší než chlór).
  • Neexistuje žádný virus ani bakterie odolávající ozonu.
  • Účinně ničí plísně, houby, roztoče a alergeny.
  • Odstraňuje původce zápachu (od cigaretového kouře, zvířat, zatuchlost).
  • Efektivně vydezinfikuje interiér, včetně klimatizačního a ventilačního systému.
  • Ozon je plyn, dostane se hluboko do všech skulin interiéru a pórů materiálu (koberce, textilie, kůže).
  • Nemaskuje příčiny zápachu, ale trvale je odstraňuje.
  • Nezanechává žádné stopy na tkaninách ani kůži.
  • Zvládne to, co nejrůznější dezinfekční spreje ne.
  • Ideální pro alergiky a astmatiky.
Užitečné je také nenechávat klimatizaci běžet až do cíle cesty. Když ji vypnete zhruba 15 minut před zastavením, výparník se stihne vysušit a tím se minimalizuje tvorba bakterií.Vypnutí klimatizace je vhodné i kvůli snížení teplotního šoku pro posádku, která vystupuje z vychlazeného auta do sluncem rozpáleného prostředí.

Detekce netěsnosti pomocí vodíku

 
Hledání malého úniku chladiva bývá někdy velkým problémem, který zabere hodně času s nejistým výsledkem. Jedna z nových a velice účinných metod je detekce úniku pomocí vodíku. Tato metoda je naprosto bezpečná, účelná a vůči životnímu prostředí šetrná. Pomocí této nové metody lze dohledat jakýkoliv únik.
Suverénně nejlepší metoda detekce úniku chladiva je formovacím plynem, tedy směsí dusíku a vodíku v poměru 95% dusíku a 5% vodíku, a je zcela jedno, jaké chladivo v AC systému koluje. Vodíkovou metodou hledáme současné hrubé, ale i jemné molekulární netěsnosti (únik již 1,4 gramu za rok) na místech, která neodhalí ani detekční barvivo (to se v servisech často používá, ale jeho nevýhodou je také vznik kyseliny fosforečné, která leptá těsnění klimatizace). Vodíková metoda je sice nákladnější, ale velmi důkladná, přesná a rychlá. Moderní sada včetně profesionálního detektoru s maximální přesností, jež používáme, obsahuje vše, co je potřeba k té nejcitlivější detekci úniku.
Jelikož je vodík lehčí než vzduch, stoupá, a tak úniky detekujeme vždy shora a přesně přímo v místě úniku. Výparník detekujeme pohodlně z mřížky v kabině vozidla.
Další nespornou výhodou je rychlost dohledání úniku. Odpadá složité odstrojování různých částí okolo vedení potrubní trasy klimatizace.
X